Przychodnia jest czynna: : od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 18:00

Rejestracja telefoniczna: : 71 332 32 05, 71 361 12 61, 513 902 282

Jak wspomóc zmęczone oczy?

Przekrwione i bolące oczy, uczucie piasku pod powiekami, nieostre widzenie – kto z nas choć raz nie miał do czynienia z takimi objawami? W ten sposób nasz organizm reaguje na długą pracę przy komputerze, niewłaściwe oświetlenie, suche powietrze, klimatyzację, dym w pomieszczeniu czy brak snu. Dziś podpowiadamy, jak z tym skutecznie walczyć.

Należy pamiętać, że powszechnie stosowane kompresy z rumianku mogą powodować uczulenie, dlatego nie jest to zalecana metoda walki ze zmęczonymi oczami. Natychmiastową ulgę mogą przynieść zimne okłady stosowane na zamknięte powieki. Bardzo ważne jednak, aby nie kłaść kostek lodu bezpośrednio na twarz, bo może to doprowadzić do odmrożeń.

Nowocześniejszym rozwiązaniem są okulary żelowe. Wystarczy schłodzić je w lodówce, a następnie założyć jak maskę karnawałową. Niska temperatura sprawi, że szybko pozbędziemy się opuchlizny i efektu przemęczonych oczu. Okulary żelowe przyniosą także ulgę przy bólach głowy.

A co na zmęczone oczy poleci farmaceuta? W aptekach znaleźć można wiele rodzajów kropli nawilżających, koniecznie bez konserwantów, które przynoszą szybką ulgę. Kojący wpływ na oczy ma również witamina A, E i C oraz pierwiastki – m.in. cynk, selen czy magnez. Można je uzupełniać suplementami, ale zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie odpowiednia dieta.

Najważniejsza jest jednak świadomość, że wszystkie te sposoby pomagają walczyć ze skutkami, ale nie likwidują przyczyn!  O wzrok należy dbać na co dzień, a nie dopiero wtedy, gdy dzieje się coś niepokojącego. Wszyscy, którzy spędzają dużo czasu przy komputerze, powinni robić regularne przerwy i gimnastykować oczy (wystarczy je zamknąć i przez kilka minut ruszać gałkami na wszystkie strony lub od czasu do czasu spojrzeć w dal – np. przez okno), a także dbać o prawidłowe nawilżenie pomieszczeń i stosować z umiarem klimatyzację. W trosce o dobry wzrok powinniśmy też zerwać z nałogiem tytoniowym.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close