Przychodnia jest czynna: : od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 18:00

Rejestracja telefoniczna: : 71 332 32 05, 71 361 12 61, 513 902 282

Jak dbać o oczy? 5 porad

Długotrwała praca przy komputerze, ciągłe wpatrywanie się w ekran smartfona czy wielki telewizor… Do tego przebywanie w ogrzewanych albo klimatyzowanych pomieszczeniach i pierwsze wiosenne, pozornie łagodne promienie słońca. Nasze oczy nieustannie narażone są na szkodliwe czynniki zewnętrzne, dlatego musimy, szczególnie wiosną, poświęcić im więcej uwagi. Jak zadbać o oczy?

  1. Noś okulary przeciwsłoneczne

Wiosenna aura sprawia, że więcej czasu spędzamy na zewnątrz – z przyjemnością chodzimy na spacery czy wybieramy się na dłuższe wycieczki. Promienie słoneczne o tej porze roku wydają nam się jeszcze łagodne, dlatego zwykle rezygnujemy z okularów przeciwsłonecznych. To wielki błąd! Promieniowanie ultrafioletowe jest niezwykle groźne dla naszych oczu! Powoduje przyspieszenie procesów starzenia się oka i uszkadza strukturę komórkową, przez co wzrok się pogarsza. Co więcej, szkodliwe promienie UVA i UVB często przyspiesza rozwój niezwykle groźnych chorób – zaćmy i AMD – zwyrodnienia plamki żółtej związanego z wiekiem. Dlatego koniecznie zaopatrz się w okulary z właściwym poziomem filtra zabezpieczającego, potwierdzonym oryginalnym atestem jakości.

 

  1. Zadbaj o odpowiednią dietę

Jak mówi popularne przysłowie – lepiej zapobiegać niż leczyć. To prawda! Zbilansowana dieta bogata we wszystkie niezbędne witaminy, minerały i mikroelementy to podstawa zdrowia, urody i dobrego samopoczucia. Szczególnie dobre dla naszych oczu są produkty bogate w witaminę A, która nie tylko wzmacnia wzrok, ale chroni też przed wysychaniem oczu i zapaleniem spojówek. Witamina C z kolei jest jednym z najlepszych przeciwutleniaczy, spowalniającym procesy starzenia się organizmu. Koniecznie sięgaj także po produkty zawierające luteinę – naturalny filtr chroniący oko przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB. To bardzo silny antyoksydant, dzięki czemu chroni przed zaćmą i zwyrodnieniem plamki żółtej.

 

  1. Uprawiaj sport

Systematyczna aktywność fizyczna doskonale wpływa na usprawnienie krążenia krwi. Dzięki temu dopływa ona prawidłowo do wszystkich narządów – również naczyń narządu wzroku. Elementy oka –  siatkówka, naczyniówka, nerw wzrokowy – są lepiej ukrwione, co w dużym stopniu wpływa na polepszenie jakości widzenia. Warto też jak najczęściej chodzić na spacery – świeże powietrze i przebywanie na łonie natury to najlepsze, co możemy zrobić dla naszych oczu po długim i męczącym dniu pracy przed komputerem w klimatyzowanym biurze.

 

  1. Regularnie badaj oczy

Wizyty kontrolne u okulisty to absolutna podstawa dbania o oczy. Wiele poważnych chorób, jak np. jaskra, w początkowej fazie przebiega bezobjawowo i tylko specjalistyczne badanie umożliwia ich wczesne wykrycie. Ponadto, im szybciej wykryjemy ewentualne nieprawidłowości, tym większa szansa na wyleczenie. Jak często zgłaszać się do gabinetu okulistycznego? To zależy od wieku – przyjmuje się, że granicą jest tu 40. rok życia. Osoby młodsze powinny kontrolować wzrok przynajmniej raz na trzy lata, a starsze – raz w roku. Wraz z wiekiem rośnie ryzyko chorób oczu i pogłębiają się wady wzroku.

 

  1. Wysypiaj się

Jeśli chcemy cieszyć się dobrym wzrokiem i zdrowymi oczami, nie powinniśmy zapominać o odpowiedniej ilości snu. Jest on niezwykle ważny – umożliwia odpoczynek i regenerację całego organizmu. Jeśli regularnie śpimy zbyt krótko i ciągle jesteśmy niewyspani, negatywnie wpływa to na kondycję oczu. Przyczynia się do ich zmęczenia, przez co stają się zaczerwienione, podrażnione, wysychają albo nadmiernie łzawią i wykazują nadwrażliwość na światło.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close